Utama > Uncategorized > 055#: Sahabat, teman & kawan..

055#: Sahabat, teman & kawan..

Assalamualaikum wbt,

Alhamdulillah, sekali lagi mari bersama-sama kita bersyukur ke hadrat Allah swt yang telah menganugerahkan kita nikmat sihat serta masa lapang. Post kali ini saya khususkan kepada rakan-rakan saya, teman, sahabat, ikhwah dan lain-lain yang pernah mengenali diri ni..🙂

Dari saya di tadika al-Falah, Sek Ren Islam as-Saidiyyah, Sek Keb Taman Tuanku Jaafar2, Sek Men Keb Agama Pedas, Kem PLKN Putra Putri serta kawan2 yang tidak saya mentionkan namanya. Kenangan suka duka, mesra tawa serta pahit manis yang telah banyak mengajar saya erti hidup ini sukar untuk saya lupakan..

Terimalah puisi yang saya jumpa di internet ni, sebagai santapan mesra antum semua.🙂

Kata mak,
Kawan itu ibarat lebah,
Habis manis sepah dibuang,
Kata abah,
Kawan itu umpama bunga ros,
Dipandang cantik dipegang sakit,
Kata atuk,
Kawan itu seperti air terus mengalir
Kata nenek,
Kawan itu bak bulan,
Dipuja & disanjung tapi nun jauh di sana
Kata saudara,
Kawan itu macam makanan,
Kawan makan kawan,
Kata abang,
Kawan seperti lembu
Mengikut saja apa dikata
Kata kakak,
Kawan itu tak ubah macam durian
Bau saja busuk tapi sedap dimakan,
Kata adik,
Kawan macam biskut
Sekejap ada sekejap tak ada,
Kata aku,
Kawan itu tak kisahlah macam mana,
walaupun dia ibarat lebah,
umpama bunga ros,
seperti air,
bak bulan seperti lembu,
tak ubah macam durian dan macam biskut…
Dia tetap kawan…
tau tak sebab apa?
Sekali aku dah kawan dengan dia Selamanya dia tetap kawan aku…
Sekian.. sahabat-sahabatku..🙂
Kategori:Uncategorized
  1. amira nabilah
    5 April 2011 at 1:19 pm

    wawawa…rinduuu k0wt ngan gamba 2nd uh !

  2. ain afira
    6 April 2011 at 3:24 am

    hahaa…gamba 2 nad xsempat btolkn tudong dy…gmba 2 tym kte gi rombongan kt mne eh?

  3. 19 April 2011 at 9:14 am

    skktj2 drjah 6, thn bpe yer??

  4. 19 April 2011 at 9:16 am

    oh,,,my junior

  5. realitihidupku
    19 April 2011 at 1:31 pm

    saya darjah 6 2005..

  6. 3 November 2012 at 6:15 pm

    Hi there this is somewhat of off topic but I was wanting to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get guidance from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

  7. 22 Disember 2012 at 10:51 pm

    It’s actually a great and useful piece of information.
    I’m happy that you just shared this useful information with us.
    Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

  8. 10 Julai 2013 at 10:46 pm

    ) Find someone who’s already confident in this area and copy them. Either visually or together with your hands, move all limiting energy off and in the sponge. Torrent files are unique in this the file itself contains no data of the actual file you need to download.

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

