Utama > Uncategorized > 007#: PMR ku………

007#: PMR ku………

“Faiz, bagun siap cepat hari ini ambil result

“Ok”

Ku melihat jam menunjukkan pukul 6:05 pagi. Ayah membangunkanku untuk bersiap dan menghantarku ke perhertian bas Terminal 1, Seremban. Untuk itu saya harus bersiap awal memandangkan rumahku terletak 90 KM dari sekolah dan ayah mesti masuk pejabatnya yang terletak di TTJ pada pukul 8:15 pagi.

Ayah menghantar kesitu kerana saya sudah berjanji dengan rakan-rakan yang lain untuk bertemu di situ. Saya sampai di Terminal 1 pada pukul 8:00 pagi. Pagi itu tidak ramai orang yang berada di situ. Walaupun agak awal sampai di situ namun aku tetap menunggu mereka sambil membaca surat akhbar The Sun.

Tajuk utama hari ini tentang pemasyhuran perlantikan Tuanku Mukhriz sebagai Yang Di-pertuan Besar Negeri Sembilan ke-11 sebagai pengganti kepada Almarhum Tuanku Jaafar yang mangkat Sabtu lalu. Al-fatihah…..

Rakan-rakan sampai pada pukul 9:30 pagi. Sudah agak sebulan tidak berjumpa mereka. Selepas berkumpul kami meneruskan perjalanan ke Pedas dengan menaiki bas Rembau Liner. Perjalanan hanya mengambil masa selama setengah jam sahaja.

Pelajar PMR SMKA Pedas 2008

Sesampainya di sekolah, saya bertemu dengan ramai rakan-rakan tingkatan 3 yang lain yang menunggu keputusan PMR. Saya sempat berjumpa dengan rakan-rakan yang lain yang telah berpindah ke Johor dan Kedah selepas mengambil PMR 2 bulan yang lalu.

Keputusan masih belum diserahkan kepada kami kerana pihak sekolah masih menganalisis keputusan tersebut. Masing-masing menunggu dengan penuh debaran…….

“Baiklah, para pelajar boleh masuk ke dalam dewan untuk mengambil keputusan” kedengaran suara Puan Haslinda dari dalam Dewan An-nur.

“Jom, jom masuk dewan cikgu dah panggil”

Saya terpaksa menunggu giliran para pelajar yang hadir bersama ibubapa mereka. Sambil itu, suahsana di dalam dewan agak riuh. Macam-macam ragam pada masa itu.

Setelah selesai urusan bersama pelajar yang hadir bersama ibubapa, kini tibalah giliran kami. Saya menuju ke meja pengambilan dengan perasaan yang tidak menentu.

“Faiz, tahniah awak dapat 8A 1B” ucap Cik Sallina.

Alhamdulillah……

“Terima kasih, cikgu” balasku.

Keputusan ini memang tidakku jangkakan. Selama ini saya tida pernah mendapat walaupun 7A dalam peperiksaan sebelum ini. Alhamdulillah….. Seramai 24 orang pelajar SMKA Pedas mendapat 9A dalam PMR tahun ini. Satu peningkatan berbanding tahun lepas.

Akhirnya debaran menanti keputusan PMR telah pun berakhir. Sekarang SPM akan ku tuju. Petang itu, seorang rakan saya yang mendapat 9A menghantar sms kepada saya:

“Tak pe, yang penting SPM kite buat betul-betul ye”………….

Terima kasih kawanku….

Wassallam…..

Kategori:Uncategorized
  1. mizi
    30 Disember 2008 at 3:19 pm

    waahh…
    tahniah!!!
    ko dapat B subjek ape??

  2. 30 Disember 2008 at 4:45 pm

    Tahniah!!!
    Tahniah!!!

    Anda tlah memberi sedikit inspirasi Anjakan Paradigma dalam peperiksaan saya!!!

    Tahniah!!!

    DO the BEST to BE a SuccESS!!

  3. 30 Disember 2008 at 5:38 pm

    tahniah faiz…
    mmg gempak jgk kan dak2 pmr taun ni
    btw
    ape ek yg ko b tu?

  4. realitihidupku
    31 Disember 2008 at 3:53 am

    B tu Bahasa Arab Komunikasi………

  5. RayQuayzA-mUr
    31 Disember 2008 at 4:09 am

    have a nica day my pwen!!!

  6. senikehidupan
    31 Disember 2008 at 12:11 pm

    Way to go dear..
    I knew you can do it..
    Pursue to the next picture, the picture of success high school student..

    Remember, remain the resilient!

  7. 31 Disember 2008 at 4:06 pm

    pergh… hebat… bagus2… spm score lagi

  8. 1 Januari 2009 at 2:29 pm

    erm..congrates upon ur marvellous PMR result..
    iknow u can do it..
    macam mane ngan dak2 dorm 1 2006 yang laen?
    how’re their results?
    erm..abang rase. blog nie bagus sangat2..
    ade macam2 bleh dipelajari..
    keep on blogging !!
    =)

  9. 3 Januari 2009 at 5:36 am

    erm..jamuan dorm tu kene discuss ngan ikhwan i supposed..duet still kat syazani..
    since ill be leaving malaysia very soon, i wont b joining you guys..

  10. aireensamirah
    20 Januari 2009 at 5:00 am

    salam..
    wah..
    tahniah2..
    walaupun akak still blur ko ni sape..hehe..
    tp tahniah ye..
    keep it up 4 ur spm…
    spm is a lot more togher than pmr..
    but i know u can do it..
    say congratz to other frens too..

  11. saiful nizam..
    10 Mac 2010 at 5:20 am

    salam..qt a long tyme snce i’ve mvd out frm schl..cmne skola skrng..badar?..insyaALLAH sume ok kan..ble tgk rslt pmr nta dlm blog ni..t’ingt tyme anan amek rslt dlu..8a 1b..great rslt!!..now u r f5..stdy hard dik..spm mmg jauh gle bze ngan pmr..pmr mmg sng nk score..bt spm..stop dreamng of the sccss if u r not dying in order to hav it..

  12. saiful nizam..
    10 Mac 2010 at 5:21 am

    salam..de mse cntct ana..cte psl bdk skola or pape je..open 24 hours insyaAllah..

  13. realitihidupku
    12 Mac 2010 at 3:56 pm

    insyaAllah…

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: